Op een wereltse locatie in Lunteren vonden afgelopen week de strategiedagen van Craftsmen plaats. Eindelijk kon het weer. Koffie bij de hand, de koppen bij elkaar en samen onze koers ijken. Staan de missie en visie nog overeind (spoiler alert: ja), is er nog ruimte voor aanscherping (uiteraard / altijd) en hoe gaan we Craftsmen naar een hoger niveau tillen?
Deze vragen, en nog een handvol aan andere onderwerpen, workshops en activiteiten, vormden de basis van het tweedaagse programma. Van nieuwe media tot Machine Learning, van het doornemen van de cijfers tot het aanbinden van de strijd met elkaar in de gameroom; het is topsport zo’n heisessie.
Naast het doornemen van de gewenste positionering en wegen daarnaartoe, en tussen het bepalen van nieuwe interne ontwikkelthema’s door, was het vooral ook weer eens goed om fysiek samen te zijn. Dan bespreek je toch net even wat gemakkelijker zaken die er in een Google Meet- of Teams-bijeenkomst anders bij inschieten.
Hoogtepunten
Waar op donderdag de aandacht wat sterker op de bedrijfsmatige aspecten lag, konden we vrijdag ons hart ophalen met de Workshop Machine Learning van zusterbedrijf Code Foundry. De uitdaging? Probeer op basis van de historische data van Bitcoin de prijsontwikkeling voor de toekomst te voorspellen.
Bitcoin betekent overigens niet dat je hoeft te vrezen dat de volgende heisessie op de Kaaimaneilanden of ander belastingparadijs zal plaatsvinden. Onze vers opgerichte MVO-commissie (in goed gezelschap met de nieuwe kennis-, feest- en branding-commissies) ziet persoonlijk op toe op de verdere reductie van onze CO2-footprint!
Over tot de orde van de dag. We zijn alweer dagen volle bak aan de slag. Want als er één ding maar weer eens duidelijk is uitgesproken afgelopen week, dan is het dat de kwaliteit van het geleverde werk voor een beetje Craftsmen altijd op één staat.